Gravetilladelse
Der skal altid søges om vejmyndighedens tilladelse inden der graves eller på anden måde foretages forandringer på en offentlig vejs areal (kørebane, rabat, fortov, sti mv.) eller nærmere end 3 m fra vejskel.
Uopsættelige reparationsarbejder på ledninger kan dog udføres uden tilladelse, når der snarest herefter sker anmeldelse til vejmyndigheden.
Ansøg om tilladelse
Ansøgning om gravetilladelse skal ske via virk.dk. Akut gravearbejde anmeldes i samme system.
Når gravearbejdet er færdiggjort, færdigmeldes det via rosyweb.dk
Koordinering med andre anlægsarbejder
Den der planlægger et anlægsarbejde på en offentlig vej, skal så tidligt som muligt drøfte sine planer med andre mulige ledningsejere og kommunens driftsafdeling om asfaltarbejde, fortovsarbejder og lignende anlægsarbejder.
En gang årligt indkalder kommunen til ledningsejermøde, hvor kommende arbejder drøftes. Her oplyses også om kommunens planlagte vejarbejder.
Indberetning af planlagte arbejder
Der er mulighed for at indberette planlagte vejarbejder på kort eller se hvilke arbejder andre ledningsejere har indberettet. Se mere her
Indberetning af planlagte arbejder
Ansøgningsfrist
Der skal søges om gravetilladelse mindst 8 arbejdsdage før arbejdet ønskes påbegyndt.
Vær opmærksom på længere sagsbehandlingstid for gravearbejde, som påvirker trafikken eller hvor andre parter skal inddrages.
*) Signalanlæg, hastighedsbegrænsning, ændring af vigepligt, ensretning eller standsning og parkering
Standardtegninger
KONTAKT
Anette Sivebæk Jensen
Tlf: 99 60 32 48
e-mail: anped@ikast-brande.dk