Gå til hovedindhold

Indkøbspolitik

Indkøbspolitikken skal sikre, at Ikast-Brande Kommune køber varer og tjenesteydelser på de mest fordelagtige betingelser, og at der altid sikres miljøbevidsthed og overholdelse af gældende lovgivning på indkøbsområdet.

Mønter
  • Læs op

Indhold

    Det væsentlige er, at Ikast-Brande Kommunes indkøbsaftaler er obligatoriske for alle kommunale indkøb. Det vil sige, at også institutioner med selvstyre, selvejende daginstitutioner og plejehjem skal bruge kommunens indkøbsaftaler.

    Ikast-Brande Kommune skal ses som én stor kunde. Leverandørerne skal være sikre på, at den omsætning der udbydes, stemmer overens med virkeligheden, så priser og betingelser kan aftales for et større volumen. Det forventes, at der kan spares mange penge ved at samle og optimere kommunens indkøb.

    Et andet element i indkøbspolitikken er e-handel. E-handel vil sige, at hele indkøbsprocessen bliver gjort elektronisk - lige fra bestilling til betaling. Det vil give store ressourcebesparelser. 

    Ikast-Brande Kommune har en elektroniske indkøbsportal, som gør det nemt at finde indkøbsaftalerne. Det sparer tid for kommunens indkøbere, at man ikke selv skal afsøge markedet.

    Du kan læse indkøbspolitikken via linket nedenfor.