Find en af kommunens andre hjemmesider

Flere af Ikast-Brande Kommunes institutioner og afdelinger har egen hjemmeside. Du kan finde dem her ved først at vælge emne og derefter vælge den hjemmeside, du vil gå til.

Gå ind på den valgte hjemmeside

Værdighedspolitik 2019-2022

I forbindelse med aftalen om finansloven for 2016 blev parterne enige om at styrke kommunernes arbejde med en værdig ældrepleje gennem en tilførsel af midler til ældreområdet. Desuden skal alle kommuner også formulere en værdighedspolitik, som beskriver kommunens overordnede pejlemærker og principper for en værdig ældrepleje med udgangspunkt i den personlige hjælp, omsorg og pleje. Ikast-Brande kommunes værdighedspolitik 2019-2022 erstatter den tidligere værdighedspolitik og er den 12-11-2018 godkendt af Byrådet. Fremadrettet skal Byrådet vedtage en ny værdighedspolitik i det første år af hver valgperiode, gældende for de efterfølgende 4 år.

Værdighedspolitik 2019-2022

Ikast-Brande Kommunes værdighedspolitik tager udgangspunkt i 5 temaer:

  • Livskvalitet
  • Selvbestemmelse
  • Kvalitet, tværfaglighed og sammenhæng i plejen
  • Mad og ernæring
  • En værdig død
  • Pårørende

Værdighedspolitikken for Ikast-Brande Kommune handler om, "at borgere, der ikke længere kan klare sig selv og deres pårørende, støttes i at opnå velbefindende og trivsel i deres liv".

Som borger og pårørende skal man opleve:

  • At have et værdigt liv
  • At blive involveret som menneske - mennesket bag sygdom og svækkelse ses
  • At blive involveret som en del af et fællesskab
  • At der tages hensyn til individuelle værdier og behov
  • At have noget at give sig til
  • At kunne leve livet med de begrænsninger sygdom og aldring medfører 

Se politikken her

 

 

Ikast-Brande Kommune
Rådhusstrædet 6
7430 Ikast 
Tlf: 9960 4000
 
Kontakt og Digital Post
Digital post 
 
 

Brande administrationsbygning ||  Nørre Snede administrationsbygning 
 

Chat ikon

Chat med Borgerservice

Du kan bruge chatten til at stille spørgsmål direkte til Borgerservice om f.eks. Pas, Nemid, Folkeregister, Sygesikring, og Ydelser så vil vi prøve at vejlede dig. Vær opmærksom på, at du ikke må oplyse personfølsomme oplysninger. Hvis du har brug for oplysninger om din egen sag/udbetaling, skal du ringe på 9960 4000 inden for åbningstiden, eller sende en besked via din e-boks.