Find en af kommunens andre hjemmesider

Flere af Ikast-Brande Kommunes institutioner og afdelinger har egen hjemmeside. Du kan finde dem her ved først at vælge emne og derefter vælge den hjemmeside, du vil gå til.

Gå ind på den valgte hjemmeside

Borgerservice

Her kan du læse de tre visioner for politikområdet Borgerservice

Vision 1

Alle borgere har én indgang til den offentlige sektor bl.a. via digital fuldservice.

  • Målsætning A: Vi vil løbende udvikle og forbedre vores hjemmeside, så endnu flere udnytter mulighederne for selvbetjening.
  • Målsætning B: IBK deltager aktivt i udviklingen af nye digitale betjeningsløsninger.
  • Målsætning C: Der gennemføres en afdækning af borgernes brugeradfærd i forhold til ydelserne fra Borgerservice.

Vision 2

I IBK er der hurtig sagsbehandling og tilbagemelding.

  • Målsætning A: Vi udformer begrundede afgørelser, som borgeren kan forstå.
  • Målsætning B: Borgerhenvendelser følges op med et svar eller en kvitteringsskrivelse indenfor 10 arbejdsdage.

Vision 3

I IBK er det altid en positiv oplevelse, at henvende sig i Borgerservice. 'En venlig betjening' - er det ry, der står om den kommunale betjening.

  • Målsætning A: I lokalsamfundene inddrages biblioteker, ældreservice og skoler i hjælp til selvhjælp vedr. forskellige kommunale services - som supplement til borgerservicecentrene.
  • Målsætning B: Vi vil systematisk lave brugertilfredshedsundersøgelser for borgerservice.

Ikast-Brande Kommune
Rådhusstrædet 6
7430 Ikast 
Tlf: 9960 4000
 
Kontakt og Digital Post
Digital post 
 
 

Administration Vest ||  Nørre Snede administrationsbygning 
 

Chat ikon

Chat med Borgerservice

Du kan bruge chatten til at stille spørgsmål direkte til Borgerservice om f.eks. Pas, Nemid, Folkeregister, Sygesikring, og Ydelser så vil vi prøve at vejlede dig. Vær opmærksom på, at du ikke må oplyse personfølsomme oplysninger. Hvis du har brug for oplysninger om din egen sag/udbetaling, skal du ringe på 9960 4000 inden for åbningstiden, eller sende en besked via din e-boks.