Find en af kommunens andre hjemmesider

Flere af Ikast-Brande Kommunes institutioner og afdelinger har egen hjemmeside. Du kan finde dem her ved først at vælge emne og derefter vælge den hjemmeside, du vil gå til.

Gå ind på den valgte hjemmeside

Indkøbspolitik

Dette er Ikast-Brande Kommunes indkøbspolitik vedtaget af Byrådet for Ikast-Brande Kommune primo 2007

Overordnet skal indkøbspolitikken sikre, at Ikast-Brande Kommune køber varer og tjenesteydelser på de mest fordelagtige betingelser, og at der altid sikres miljøbevidsthed og overholdelse af gældende lovgivning på indkøbsområdet.

Læs Indkøbspolitik for Ikast-Brande Kommune

Det væsentlige er, at Ikast-Brande Kommunes indkøbsaftaler nu gøres obligatoriske for alle kommunale indkøb. Det vil sige, at også institutioner med selvstyre, selvejende daginstitutioner og plejehjem skal bruge kommunens indkøbsaftaler.

Ikast-Brande Kommune skal ses som én stor kunde. Leverandørerne skal være sikre på, at den omsætning der udbydes, stemmer overens med virkeligheden, så priser og betingelser kan aftales for et større volumen. Det forventes, at der kan spares mange penge ved at samle og optimere kommunens indkøb.

Et andet nyt kommende element i indkøbspolitikken er e-handel. E-handel vil sige, at hele indkøbsprocessen bliver gjort elektronisk - lige fra bestilling til betaling. Det vil give store ressourcebesparelser. Målet er implementering i 2007.

Ikast-Brande Kommune arbejder frem mod en elektroniske indkøbsportal, som vil gøre det nemt at finde indkøbsaftalerne. Det vil spare tid for kommunens indkøbere, at man ikke længere selv skal afsøge markedet.

Henning Hansen
Kommunaldirektør

Ikast-Brande Kommune
Rådhusstrædet 6
7430 Ikast 
Tlf: 9960 4000
 
Kontakt og Digital Post
Digital post 
 
 

Administration Vest ||  Nørre Snede administrationsbygning 
 

Chat ikon

Chat med Borgerservice

Du kan bruge chatten til at stille spørgsmål direkte til Borgerservice om f.eks. Pas, Nemid, Folkeregister, Sygesikring, og Ydelser så vil vi prøve at vejlede dig. Vær opmærksom på, at du ikke må oplyse personfølsomme oplysninger. Hvis du har brug for oplysninger om din egen sag/udbetaling, skal du ringe på 9960 4000 inden for åbningstiden, eller sende en besked via din e-boks.