Find en af kommunens andre hjemmesider

Flere af Ikast-Brande Kommunes institutioner og afdelinger har egen hjemmeside. Du kan finde dem her ved først at vælge emne og derefter vælge den hjemmeside, du vil gå til.

Gå ind på den valgte hjemmeside

Hvornår modtager jeg mit valgkort?

Hvis du er optaget på valglisten, vil du ca. fem dage før valget modtage et valgkort med posten fra Ikast-Brande kommune.

Valgkort

På dit valgkort står blandt andet, hvor og hvornår du skal stemme. Du skal på valgdagen medbringe valgkortet til afstemningsstedet. Har du glemt valgkortet kan du dog godt stemme, hvis du har medbragt legimation f.eks. sygesikringsbevis, kørekort eller pas.

- Læs mere om, hvordan du stemmer på valgdagen.


Hvor og hvornår kan du stemme?

Afstemningsstederne åbner kl. 9.00 og lukker kl. 20.00.

- Få et overblik over samtlige afstemningssteder i Ikast-Brande Kommune.


Er du forhindret i at stemme på valgdagen?

Er du forhindret i at møde op på dit afstemningssted på valgdagen, så kan du i stedet vælge at brevstemme.

- Læs mere om at brevstemme her.

Er du syg, eller på anden måde ikke fysisk i stand til at forlade dit hjem, så kan du ansøge om at brevstemme i dit eget hjem. Du kan også brevstemme fra en institution.

Læs mere om, hvordan du ansøger om at brevstemme i dit eget hjem.

- Læs mere om, hvordan du kan brevstemme fra en institution.

Ønsker du, på baggrund af et handicap eller nedsat førlighed, at skifte dit afstemningssted ud med et andet afstemningssted, så kan du også ansøge om dette:

- Læs mere om, hvordan du ansøger om at skifte afstemningssted.


Har du ikke modtaget dit valgkort, eller er det forkert?

Hvis du ikke har modtaget dit valgkort 5 dage før valgdagen, eller hvis der er forkerte oplysninger på kortet, kan du kontakte Borgerservice, der vil udskrive et nyt valgkort til dig hurtigst mulig, hvis der er tale om en fejl.

Kontakt Ikast-Brande Kommunes Borgerservice på tlf.: 9960 4000.

Det er dog ikke en betingelse for at få lov til at stemme, at du medbringer dit valgkort på valgdagen - du skal så blot huske en eller anden form for legitimation, for eksempel sundhedskort (sygesikringsbevis), kørekort eller pas. Der er ikke noget krav om, at der skal være tale om billedlegitimation.

Ikast-Brande Kommune
Rådhusstrædet 6
7430 Ikast 
Tlf: 9960 4000
 
Kontakt og Digital Post
Digital post 
 
 

Administration Vest ||  Nørre Snede administrationsbygning 
 

Chat ikon

Chat med Borgerservice

Du kan bruge chatten til at stille spørgsmål direkte til Borgerservice om f.eks. Pas, Nemid, Folkeregister, Sygesikring, og Ydelser så vil vi prøve at vejlede dig. Vær opmærksom på, at du ikke må oplyse personfølsomme oplysninger. Hvis du har brug for oplysninger om din egen sag/udbetaling, skal du ringe på 9960 4000 inden for åbningstiden, eller sende en besked via din e-boks.