Find en af kommunens andre hjemmesider

Flere af Ikast-Brande Kommunes institutioner og afdelinger har egen hjemmeside. Du kan finde dem her ved først at vælge emne og derefter vælge den hjemmeside, du vil gå til.

Gå ind på den valgte hjemmeside

Partistøtte

Kandidatlister, der ved det seneste kommunalvalg har fået mere end 100 stemmer, kan ansøge Ikast-Brande Kommune om udbetaling af tilskud til politisk arbejde.

Kandidatlisterne indsender ansøgning til Ledelsessekretariatet, som behandler ansøgningerne og udbetaler det beregnede støttebeløb.

Du kan læse mere om partistøtte på Økonomi- og Indenrigsministeriets hjemmeside.

Erklæring fra kandidatlisterne om private og anonyme tilskud

Pr. 1. juli 2017 blev Lov om Partistøtte ændret. Det er et krav, at kommunerne offentliggør kandidatlisternes erklæringer om private og anonyme tilskud til kandidatlisten og opstillede kandidater. Erklæringen er bilag til kandidatlistens ansøgning om udbetaling af partistøtte. Erklæringerne vil løbende blive lagt her på siden i takt med, at ansøgningerne indsendes.

Læs Økonomi- og Indenrigsministeriets orientering om de nye krav til kommunen og partierne her.

Erklæringer modtaget fra kandidatlisterne i forbindelse med tilskud til politisk arbejde efter Partistøtteloven - 2019

A - Socialdemokratiet
B - Radikale Venstre
C - Det Konservative Folkeparti
F - Socialistisk Folkeparti
L - Fælleslisten
O - Dansk Folkeparti
V - Venstre, Danmarks Liberale Parti

Erklæringer modtaget fra kandidatlisterne i forbindelse med tilskud til politisk arbejde efter Partistøtteloven - 2018

A - Socialdemokratiet
C - Det Konservative Folkeparti
F - Socialistisk Folkeparti
I - Liberal Alliance
L - Fælleslisten
O - Dansk Folkeparti
V - Venstre, Danmarks Liberale Parti


 

Ikast-Brande Kommune
Rådhusstrædet 6
7430 Ikast 
Tlf: 9960 4000
 
Kontakt og Digital Post
Digital post 
 
 

Brande administrationsbygning ||  Nørre Snede administrationsbygning 
 

Chat ikon

Chat med Borgerservice

Du kan bruge chatten til at stille spørgsmål direkte til Borgerservice om f.eks. Pas, Nemid, Folkeregister, Sygesikring, og Ydelser så vil vi prøve at vejlede dig. Vær opmærksom på, at du ikke må oplyse personfølsomme oplysninger. Hvis du har brug for oplysninger om din egen sag/udbetaling, skal du ringe på 9960 4000 inden for åbningstiden, eller sende en besked via din e-boks.