Find en af kommunens andre hjemmesider

Flere af Ikast-Brande Kommunes institutioner og afdelinger har egen hjemmeside. Du kan finde dem her ved først at vælge emne og derefter vælge den hjemmeside, du vil gå til.

Gå ind på den valgte hjemmeside

Hvordan får vi mest muligt for færre penge?

Vi har brug for din hjælp... Ikast-Brande Kommune er presset på økonomien og har brug for hjælp til, hvordan vi får mest muligt for færre penge. Derfor inviterer vi borgere, medarbejdere og politikere inden for i et digitalt forsamlingshus på kommunens Facebook-side.

Fra mandag den 20. februar og ni uger frem poster vi hver mandag (dog ikke i påsken) et spørgsmål, som handler om kommunens virke. Målet er at komme hele vejen rundt om kommunens opgaver og få en lang række idéer og forslag om både små hverdagsting og større forandringer.

Til de forskellige emner stiller vi spørgsmålene:

Hvad kan vi gøre anderledes?
Hvad kan vi helt stoppe med at gøre?

Her kan du se idékataloget over idéer, vi har fået indsendt pr. mail (pdf. Opdateres løbende)

 

Sådan deltager du

Du kan byde ind med dine idéer i "det digitale forsamlingshus" på Facebook - fra uge 8 og frem: www.facebook.com/ikastbrandekommune

Hvis du ikke er på Facebook eller ikke ønsker at offentliggøre dine idéer der, kan du i stedet sende en mail til chefkonsulent Lisa Gramkow Østergaard på: 
ide@ikast-brande.dk (afsendere af idéer sendt pr. mail offentliggøres ikke).

Alle indlæg bliver læst, og de bedste idéer indgår i vores arbejde med at få pengene til at strække længere.
 

Vil du vide mere

  

Hver mandag fra den 20. februar til den 24. april (den 17. april undtaget) stiller vi et spørgsmål på kommunens facebook-side. Vi kommer i løbet af ugerne hele vejen rundt om kommunens virke. 

 

Formålet er at få et bred vifte af idéer til, hvordan vi får mest muligt for færre penge.
 
Værd at vide om processen:
  • Vi kommer igennem alle kommunens opgaver på skift
  • Vi hører meget gerne fra dig, hvad enten du er borger, medarbejder eller politiker
  • Vi garanterer, at vi forholder os til dine indlæg, men du får ikke altid svar
  • De bedste idéer indgår i vores arbejde med at få pengene til at strække længere
  • Vi forventer en god og ordentlig tonepå Facebook - vores husregler gælder stadig
 
Så kommenter endelig vores opslag på Facebook med idéer og forslag: www.facebook.com/ikastbrandekommune
Eller send det som en e-mail til ide@ikast-brande.dk 
 

Vi er presset på økonomien og har brug for idéer til, hvordan vi får mest muligt for færre penge.

Byrådet har ønsket at inddrage borgere og medarbejdere i processen. Det gør vi i Det digitale Forsamlingshus på Facebook, hvor vi eksperimenterer med nye måder at inddrage borgere og medarbejdere på.

 

I løbet af ni uger stiller vi spørgsmål på kommunens facebook-side for at få input og idéer til, om der er noget, vi kan gøre anderledes.

De to spørgsmål, der går igen i forløbet, er:

  • Hvad skal vi gøre anderledes?
  • Hvad kan vi stoppe med at gøre?

De idéer, vi får på Facebook, forholder vi os til og arbejder videre med på nogle workshops, hvor både fagfolk, politikere og borgere deltager.

De idéer, der giver bedst mening at arbejde videre med, udarbejder  vi konsekvensbeskrivelser af. Materialet skal være færdigt inden sommerferien og kommer til at indgå i byrådets budgetdrøftelser.

 

Hver mandag fra den 20. februar til den 24. april (den 17. april undtaget) stiller vi et spørgsmål på kommunens facebook-side for at få idéer til, hvordan vi får mest muligt for færrest penge. I løbet af de 8 uger kommer vi rundt om hele kommunens virke.

 

Du kan se emnerne, og hvornår de postes her med (forbehold for ændringer undervejs):

Uge 8:

Det digitale forsamlingshus - om ældre og sundhed
Hjemmehjælp, sygepleje, plejecentre og hjælpemidler

Uge 9:

Det digitale forsamlingshus - om støtte til voksne
Botilbud, dagtilbud, støtte til psykisk syge, handicappede og misbrugere

Uge 10:

Det digitale forsamlingshus - om at komme i arbejde
Ledige i job eller uddannelse, integration, når man er syg

Uge 11:

Det digitale forsamlingshus - om byer, veje og miljø 
Grønne områder, natur, affald, veje, byggeri og byfornyelser

Uge 12:

Det digitale forsamlingshus - om børn
Daginstitutioner, dagpleje, støtte til familier, tand- og sundhedspleje

Uge 13:

Det digitale forsamlingshus - om skoler
Skoler og SFO'er

Uge 14:

Det digitale forsamlingshus - om aktive borgere
Frivillige, foreninger, kultur, sport og andre der tager del i fællesskaber

Uge 16:

Det digitale forsamlingshus - administrationen
Borgerservice og støtte til resten af organisationen fx it og løn.

 

Så træd inden for i Det digitale Forsamlingshus. Vi glæder os til at se, hvad du byder ind med.

 

Skriv din idé på Facebook som svar til vores opslag:

www.facebook.com/ikastbrandekommune

Eller send os en mail på:

ide@ikast-brande.dk (afsendere af idéer sendt pr. mail offentliggøres ikke).

Du kan se emner og tidsplaner under 'Hvilke emner poster vi'.

Alle indlæg bliver læst, og de bedste idéer indgår i vores arbejde med at få pengene til at strække længere.

 

 

Ikast-Brande Kommune
Rådhusstrædet 6
7430 Ikast 

Tlf: 9960 4000
Fax:9960 4040

E-mail: post@ikast-brande.dk 
Sikker mail: sikkerpost@ikast-brande.dk 
Se hvordan du sender sikker post
 

Brande administrationsbygning

Nørre Snede administrationsbygning 
 

Chat ikon

Chat med Borgerservice

Du kan bruge chatten til at stille spørgsmål direkte til Ikast-Brande kommune, som vedrører Borgerservice. Så kan vi vejlede dig. Vær opmærksom på, at vi ikke må behandle spørgsmål, hvor der indgår personfølsomme oplysninger.