Find en af kommunens andre hjemmesider

Flere af Ikast-Brande Kommunes institutioner og afdelinger har egen hjemmeside. Du kan finde dem her ved først at vælge emne og derefter vælge den hjemmeside, du vil gå til.

Gå ind på den valgte hjemmeside

Budget 2019

Vedtaget i byrådet den 7. oktober 2018.

Budget for 2019 er vedtaget af Byrådet den 7. oktober 2018, og det endelige budgetmateriale er udgivet elektronisk i 2 budgetbøger.

Bind I indeholder generelle bemærkninger og taloversigter.

Hent pdf-fil af Budget 2019 - Bind 1 her.

Bind 2 indeholder de specielle bemærkninger for hvert af kommunens 16 politikområder.

Hent pdf-fil af Budget 2019 - Bind 2 her.

Forligspartierne anser det for afgørende at kommunens økonomiske handlefrihed til enhver tid er intakt.

Den aktuelle budgetmæssige udfordring viser meget tydeligt, at den økonomiske udfordring ser ud til at være af blivende karakter. Udfordringen for 2019 og overslagsårene er endnu større end antaget ved seneste års budgetforlig.

Det er forligspartiernes opfattelse, at det er nødvendigt, for at sikre økonomisk balance og råderum, at der indarbejdes effektiviseringskrav svarende til 1% årligt. I alt indarbejdes besparelser for 168,6 mio. kr. Besparelserne implementeres successivt over budgetperioden således, at der er fuld gennemslag i budget 2022.

Ikast-Brande Kommune
Rådhusstrædet 6
7430 Ikast 
Tlf: 9960 4000

Brande administrationsbygning ||  Nørre Snede administrationsbygning

 
E-mail og Digital Post

Kontakt ved generel henvendelse (uden cpr.nr.)
Kontakt ved personlig henvendelse (med cpr.nr.)

 

Chat ikon

Chat med Borgerservice

Du kan bruge chatten til at stille spørgsmål direkte til Borgerservice om f.eks. Pas, Nemid, Folkeregister, Sygesikring, og Ydelser så vil vi prøve at vejlede dig. Vær opmærksom på, at du ikke må oplyse personfølsomme oplysninger. Hvis du har brug for oplysninger om din egen sag/udbetaling, skal du ringe på 9960 4000 inden for åbningstiden, eller sende en besked via din e-boks.