Find en af kommunens andre hjemmesider

Flere af Ikast-Brande Kommunes institutioner og afdelinger har egen hjemmeside. Du kan finde dem her ved først at vælge emne og derefter vælge den hjemmeside, du vil gå til.

Gå ind på den valgte hjemmeside

Procedure og tidsplan

Byrådet vedtog den 6. februar 2017 procedure og tidsplan for budget 2018-2021.

Procedure og tidsplan beskriver de væsentligste møder og aktiviteter i forbindelse med budgetlægningen i løbet af 2017, samt en præcisering af hvilke aktører, der er involveret hvornår.

Udgangspunktet for årets procedure og tidsplan er budgetforliget for 2017 og mødeplan for det politiske arbejde i 2017.

Budgetprocedure

Proceduren tager sit udgangspunkt i sidste års procedure med dannelse af et basisbudget som første fase. Basisbudgettet er en videreførelse af sidste års driftsbudget tillagt tekniske korrektioner og løftet til 2018 pris- og lønniveau. Det er således udtryk for, hvad det koster at drive Ikast-Brande Kommune videre i år 2018 med uændret serviceniveau i forhold til budget 2017. Skatter og tilskud beregnes ved statsgaranti.

Umiddelbart før budgetseminaret vil høringsberettigede få mulighed for at afgive høringssvar, som vil indgå i materialet til byrådets drøftelser på budgetseminaret. Op til byrådets 2. behandling vil høringsberettigede igen få mulighed for at afgive høringssvar, som vil blive forelagt byrådet ved 2. behandlingen.

Budgetseminaret afholdes den 07-09-2017 til den 08-09-2017. Direktionen koordinerer eventuelle aktiviteter som følge af et budgetforlig.

Økonomi- og Planudvalget og byrådet har 1. behandling af budgetforslaget henholdsvis den 05-09-2017 og 11-09-2017, og 2. behandlingen finder sted henholdsvis den 03-10-2017 og 09-10-2017.

Se tidsplan for budget 2018-2021 her.

Ikast-Brande Kommune
Rådhusstrædet 6
7430 Ikast 
Tlf: 9960 4000
 
Kontakt og Digital Post
Digital post 
 
 

Administration Vest ||  Nørre Snede administrationsbygning 
 

Chat ikon

Chat med Borgerservice

Du kan bruge chatten til at stille spørgsmål direkte til Borgerservice om f.eks. Pas, Nemid, Folkeregister, Sygesikring, og Ydelser så vil vi prøve at vejlede dig. Vær opmærksom på, at du ikke må oplyse personfølsomme oplysninger. Hvis du har brug for oplysninger om din egen sag/udbetaling, skal du ringe på 9960 4000 inden for åbningstiden, eller sende en besked via din e-boks.