Hvordan får vi mest muligt for færre penge?
I foråret 2017 fik Ikast-Brande Kommune hjælp fra en lang række borgere og medarbejdere, der kom med idéer til besparelser i et digitalt forsamlingshus på kommunens Facebook-side samt pr. mail.
I det digitale forsamlinghus på Facebook og via mail fik vi cirka 250 idéer ind på hele kommunen virke. Vi er meget taknemmelige for det store engagement, som borgere og medarbejdere har udvist og de mange spændende idéer, der er kommet frem. I alt otte emner er der blevet efterspurgt idéer til via Facebook og mail, de otte emner dækker hele kommunens virke (se evt. emnerne i menuen til venstre).
Du kan læse det samlede idékatalog her og se administrationens vurderinger af idéernes potentialer. Du kan også se, om hvilke idéer vi arbejder videre med og hvilke vi er i gang med at vurdere nærmere.
Der er afholdt tre workshops med det formål at videreudvikle udvalgte idéer. Referater fra disse workshops kan se nederst i samme dokument. Også stor tak til de cirka 120 engagerede borgere og medarbejdere, der deltog i workshops.
Målet var at komme hele vejen rundt om kommunens opgaver og få en lang række idéer og forslag om både små hverdagsting og større forandringer. Det må siges at være lykkedes.
Vil du vide mere
- kontakt chefkonsulent Lisa Gramkow Østergaard på telefon 9960 4163 eller mail ligra@ikast-brande.dk