Find en af kommunens andre hjemmesider

Flere af Ikast-Brande Kommunes institutioner og afdelinger har egen hjemmeside. Du kan finde dem her ved først at vælge emne og derefter vælge den hjemmeside, du vil gå til.

Gå ind på den valgte hjemmeside

Materiale til budgetprocessen

Her på siden kan du følge med i den information der løbende udsendes i budgetprocessen for 2017-2020

Forud for byrådets budgetseminar den 5-6. september er 2. Budgetbog udsendt til byrådet. Materialet indeholder høringssvar til basisbudget og supplerende materiale. 

Hent 2. Budgetbog her.

Efter materialets udsendelse er der indkommet yderligere høringssvar, de kan ses her.

Den 12. august er 1. Budgetbog udsendt til byrådet.

Overordnet indeholder materialet:

  • en beskrivelse af basisbudgettet, herunder resultatopgørelse og forklaring på de korrektioner der er foretaget i forhold til vedtaget budget for 2016
  • konsekvensbeskrivelser til forslag til særlige driftsudgiftsreduktioner, som byrådet vedtog ved budgetforliget for 2016
  • generelle bemærkninger
  • drifts- og anlægsforslag til budget.

Basisbudget 2017 er dannet ved:

Fremskrivning af det vedtagne budget 2016 med de pris- og lønskøn, som KL udsendte i juni måned,  indarbejdelse af tekniske ændringer, defineret som:

  • ændringer som følge af demografi
  • nye beslutninger i byrådet siden budgetvedtagelsen sidste år
  • ændringer som følge af ny lovgivning som kompenseres via DUT
  • ændrinegr af forudsætninger siden 2016
  • budgetrettelser og øvrigt
  • aftalen mellem regeringen og KL vedr. budget 2017

På indtægtssiden er budgetteret med skatteindtægter samt tilskud og udligningsbeløb på baggrund af det statsgaranterede udskrivningsgrundlag.

Der er budgetteret med en låneoptagelse og anlægsudgifter som i overslagsårene for vedtaget budget 2016.

Hent 1. budgetbog her

Ikast-Brande Kommune
Rådhusstrædet 6
7430 Ikast 
Tlf: 9960 4000
 
Kontakt og Digital Post
Digital post 
 
 

Administration Vest ||  Nørre Snede administrationsbygning 
 

Chat ikon

Chat med Borgerservice

Du kan bruge chatten til at stille spørgsmål direkte til Borgerservice om f.eks. Pas, Nemid, Folkeregister, Sygesikring, og Ydelser så vil vi prøve at vejlede dig. Vær opmærksom på, at du ikke må oplyse personfølsomme oplysninger. Hvis du har brug for oplysninger om din egen sag/udbetaling, skal du ringe på 9960 4000 inden for åbningstiden, eller sende en besked via din e-boks.