Find en af kommunens andre hjemmesider

Flere af Ikast-Brande Kommunes institutioner og afdelinger har egen hjemmeside. Du kan finde dem her ved først at vælge emne og derefter vælge den hjemmeside, du vil gå til.

Gå ind på den valgte hjemmeside

Kvalitetsstyringssystem

Ikast-Brande Kommune har indført kvalitetsstyring for sagsbehandlingen på natur-, miljø- og byggesagsområdet. Formålet er at sikre faglig kvalitet, effektivitet og ensartethed i kommunens sagsbehandling, og at sikre borgernes og virksomhedernes tillid til og tilfredshed med sagsbehandlingen.

Link: Certifikat og bilag for kvalitetsstyringssystem                          

Kvalitetsstyringssystemet dækker opgaver efter i alt 17 love, fx Miljøbeskyttelsesloven, Naturbeskyttelsesloven, Husdyrbrugsloven og Jordforureningsloven. Ca. 35 medarbejdere er omfattet af kravene i systemet.


Kvalitetsstyringssystemet er beskrevet i en kvalitetshåndbog, som indeholder:

  • Overordnet beskrivelse med bl.a. kvalitetspolitik og -mål.
  • Tværgående procedurer der beskriver selve styringen af systemet, fx krav til intern audit, brugertilfredshedsundersøgelser, ledelsens evaluering, kompetencestyring og offentliggørelse.
  • Tjeklister der beskriver konkrete sagsgange fx godkendelser, tilladelser og tilsyn.


Kvalitetsstyringssystemet er indført på baggrund af et lovkrav. Force Certfication A/S certificerede systemet den 1. december 2009, og har gennemført recertificering af systemet og udstedt nyt certifikat den 10. oktober 2012. Certifikatet er herefter gældende til den 31. oktober 2015.

Tryk på foto for større billede:
Bilag til certifikat  for kvalitetsstyringssystem 

Aktindsigt
Der er mulighed for at søge om aktindsigt i kvalitetsstyringssystemets procedurer efter de almindelige regler om aktindsigt, i offentlighedsloven.

Tryk på foto for større billede:
Certifikat og bilag  for kvalitetsstyringssystem  

Certifikat for kvalitetsstyringssystem        Bilag til certifikat for kvalitetsstyringssystem

Til toppen af siden

Ikast-Brande Kommune
Rådhusstrædet 6
7430 Ikast 
Tlf: 9960 4000
 
Kontakt og Digital Post
Digital post 
 
 

Administration Vest ||  Nørre Snede administrationsbygning 
 

Chat ikon

Chat med Borgerservice

Du kan bruge chatten til at stille spørgsmål direkte til Borgerservice om f.eks. Pas, Nemid, Folkeregister, Sygesikring, og Ydelser så vil vi prøve at vejlede dig. Vær opmærksom på, at du ikke må oplyse personfølsomme oplysninger. Hvis du har brug for oplysninger om din egen sag/udbetaling, skal du ringe på 9960 4000 inden for åbningstiden, eller sende en besked via din e-boks.