Find en af kommunens andre hjemmesider

Flere af Ikast-Brande Kommunes institutioner og afdelinger har egen hjemmeside. Du kan finde dem her ved først at vælge emne og derefter vælge den hjemmeside, du vil gå til.

Gå ind på den valgte hjemmeside

IT-afdelingen

Her kan du læse om IT-afdelingens primære arbejdsopgaver.

Den centrale IT-afdeling er placeret på Ikast-Brande Rådhus og servicerer hele organisationen Ikast-Brande Kommune.

Afdelingen er delt i to teams, Teknisk team og Support teamet, som har et meget tæt samarbejde.

IT-afdelingens hovedopgaver er at sikre:

  • udvikling, drift og vedligeholdelse af IT-infrastrukturen og IT-arkitekturen, 
  • udvikling, drift og vedligeholdelse af IT-sikkerhedspolitik, herunder persondataloven,
  • udvikling, drift og vedligeholdelse af IP-telefoni,
  • administration og drift af systemporteføljen i Ikast-Brande Kommune,
  • yde support til hele organisationen via Helpdesk

Derudover har afdelingen en rådgivende funktion for organisationen og deltager ofte i undersøgelses- og implementeringsprojekter.


 

Ikast-Brande Kommune
Rådhusstrædet 6
7430 Ikast 
Tlf: 9960 4000
 
Kontakt og Digital Post
Digital post 
 
 

Administration Vest ||  Nørre Snede administrationsbygning 
 

Chat ikon

Chat med Borgerservice

Du kan bruge chatten til at stille spørgsmål direkte til Borgerservice om f.eks. Pas, Nemid, Folkeregister, Sygesikring, og Ydelser så vil vi prøve at vejlede dig. Vær opmærksom på, at du ikke må oplyse personfølsomme oplysninger. Hvis du har brug for oplysninger om din egen sag/udbetaling, skal du ringe på 9960 4000 inden for åbningstiden, eller sende en besked via din e-boks.