Find en af kommunens andre hjemmesider

Flere af Ikast-Brande Kommunes institutioner og afdelinger har egen hjemmeside. Du kan finde dem her ved først at vælge emne og derefter vælge den hjemmeside, du vil gå til.

Gå ind på den valgte hjemmeside

Kvittering for din henvendelse

Her får du information om, hvor hurtigt du kan forvente en kvittering på, at du har henvendt dig til kommunen, og hvad den bør indeholde.

Ikast-Brande Byråd ønsker at sikre borgerne i kommunen en hurtig og effektiv sagsbehandling og en optræden, der giver borgeren en god og tillidsfuld oplevelse i mødet med kommunen og dens medarbejdere.

Reglerne om kvittering og sagsbehandlingstider gælder for alle typer henvendelser - uanset om borgeren har henvendt sig skriftligt, telefonisk eller personligt.

Hvis en sag afgøres og besvares inden 10 arbejdsdage efter modtagelsen, sendes der ikke kvittering til borgeren. Hvis afgørelsen og besvarelsen forventes at vare mere end 10 arbejdsdage, sendes kvittering til borgeren.

Af kvitteringen vil fremgå:

  • At henvendelsen er modtaget
  • Hvem, der er kontaktperson
  • Forventet sagsbehandlingstid og hvornår der kan forventes svar

Hvis fristen i kvitteringen, mod forventning, ikke overholdes, sendes ny kvittering med ny forventet sagsbehandlingstid samt begrundelse for forsinkelsen.

For nogle af vores sagsområder fastsættes sagsbehandlingstiden i lovgivningen. Se her på hjemmesiden under det enkelte område. De lovbestemte sagsbehandlingstider på de enkelte sagsområder vil altid gælde forud for mere generelle regler.

 

Hvis du skriver til kommunens hovedpostkasser, vil du modtage et autosvar. Dette er ikke det samme som en kvittering.


 

Ikast-Brande Kommune
Rådhusstrædet 6
7430 Ikast 
Tlf: 9960 4000
 
Kontakt og Digital Post
Digital post 
 
 

Administration Vest ||  Nørre Snede administrationsbygning 
 

Chat ikon

Chat med Borgerservice

Du kan bruge chatten til at stille spørgsmål direkte til Borgerservice om f.eks. Pas, Nemid, Folkeregister, Sygesikring, og Ydelser så vil vi prøve at vejlede dig. Vær opmærksom på, at du ikke må oplyse personfølsomme oplysninger. Hvis du har brug for oplysninger om din egen sag/udbetaling, skal du ringe på 9960 4000 inden for åbningstiden, eller sende en besked via din e-boks.