Find en af kommunens andre hjemmesider

Flere af Ikast-Brande Kommunes institutioner og afdelinger har egen hjemmeside. Du kan finde dem her ved først at vælge emne og derefter vælge den hjemmeside, du vil gå til.

Gå ind på den valgte hjemmeside

Pressemeddelelse: Nyt puljeansøgningsystem i Ikast-Brande Kommune

Kultur og Fritid i Ikast-Brande Kommune inviterer foreninger til uformel workshop i forbindelse med implementeringen af et nyt puljeansøgningssystem

Kultur og Fritid i Ikast-Brande Kommune har implementeret et nyt puljeansøgningssytem som godkendte folkeoplysende foreninger og øvrige aktører skal bruge, når de fremover skal søge tilskud i de kommunale puljer på Kultur, Fritids og Landdistriktsområdet.

Puljeansøgningssytemet skal medvirke til at effektivisere og spare tid i både foreningerne, men også i administrationen. Med det nye puljeansøgningssystem bliver området digitaliseret og alle ansøgninger vil fremover skulle indsendes digitalt.

Der åbnes den 3. marts 2015 op for ansøgninger til puljerne: aktivtetstilskud, lokaletilskud, ekstraordinært lokaletilskud, tilskud til lederuddannelse samt grundtilskud og tilskud til forsamlingshuse.

Øvrige puljer vil løbende blive digitaliseret og gamle blanketter fra hjemmesiden vil blive fjernet.

Klik her for at gå til Ikast-Brande Kommunes nye puljeansøgningsssytem

Workshop i Brande, Nørre-Snede og Ikast

Kultur og Fritid ønsker at hjælpe foreningerne i gang med at anvende systemet og derfor inviterer vi til en uformel workshop, hvor I får mulighed for at lære systemet bedre at kende - en medarbejder fra Kultur og Fritid vil være til stede i Brande, Nørre-Snede og Ikast på følgende datoer:

  • Den 3. marts 2015 fra kl. 19.00 - 21.00 i cafeteriet i Brande Hallerne
  • Den 4. marts 2015 fra kl. 19.00 - 21.00 i cafeteriet i Nørre-Snede Hallen
  • Den 5. marts 2015 fra kl. 19.00 - 21.00 i "Diskoteket" i Ikast-Brande Arena
  • Den 25. marts 2015 fra kl. 19.00 - 21.00 i cafeteriet Ejstrupholm Hallen

Tilmelding er ikke påkrævet og der er tale om en åben workshop, hvor I kan komme og gå som I vil.

Der vil være enkelte PC'ere til rådighed, men I er også meget velkomne til selv at medbringe.

Godkendte folkeoplysende foreninger kan på workshoppen søge om aktivitetstilskud, lokaletilskud, ekstraordinært lokaletilskud og tilskud til lederuddannelse. Det kræver blot, at I har alle relevante, og underskrevne, materialer liggende på en PC eller et USB stik.

I kan se, hvilke materialer I skal bruge på Ikast-Brande Kommunes hjemmeside ved at klikke her.

Foreninger på landdistriktsområdet, kan på workshoppen søge om forsamlingshustilskud og grundtilskud. Her kræver det også, at I har alle relevante, og underskrevne, materialer liggende på en PC eller USB stik.

I kan se, hvilke materialer I skal bruge på Ikast-Brande Kommunes hjemmeside, ved at klikke her.

Hvis I endnu ikke er klar til at ansøge om tilskud, er I stadig velkomne til at komme forbi workshoppen og få hjælp til at blive oprettet i systemet.

Yderligere information:
Fritidskoordinator Henrik Louring, tlf. 99 60 41 54 eller e-mail: helou@ikast-brande.dk
Kontorassistent Lasse Østergaard, tlf. 99 60 41 56 eller e-mail: laros@ikast-brande.dk 

 

 

 

Ikast-Brande Kommune
Rådhusstrædet 6
7430 Ikast 
Tlf: 9960 4000
 
Kontakt og Digital Post
Digital post 
 
 

Administration Vest ||  Nørre Snede administrationsbygning 
 

Chat ikon

Chat med Borgerservice

Du kan bruge chatten til at stille spørgsmål direkte til Borgerservice om f.eks. Pas, Nemid, Folkeregister, Sygesikring, og Ydelser så vil vi prøve at vejlede dig. Vær opmærksom på, at du ikke må oplyse personfølsomme oplysninger. Hvis du har brug for oplysninger om din egen sag/udbetaling, skal du ringe på 9960 4000 inden for åbningstiden, eller sende en besked via din e-boks.