Find en af kommunens andre hjemmesider

Flere af Ikast-Brande Kommunes institutioner og afdelinger har egen hjemmeside. Du kan finde dem her ved først at vælge emne og derefter vælge den hjemmeside, du vil gå til.

Gå ind på den valgte hjemmeside

Kåringsarrangement for foreninger

Folkeoplysningsudvalget og Kultur- og Fritidsudvalget hylder igen i år ildsjæle, ungledere og idrætspræstationer i foreningslivet i Ikast-Brande Kommune. Kandidaterne indstiller du!

Billede fra Kåringsarrangementet i 2013

Følgende priser skal uddeles

  • Årets Ildsjæl
  • Årets Ungleder
  • Idrættens Hæderspriser (eliteidrætspræstationer)

Alle indstillinger skal ske via Ikast-Brande Kommunes puljecenter inden den 17. august 2015 kl. 23.59

Om priserne

Årets Ildsjæl

Prisen gives til en frivillig ildsjæl fra kommunens folkeoplysende foreninger som et skulderklap for at have ydet en ekstraordinær indsats.

Årets Ungleder
Prisen gives i år til en person under 25 år fra kommunens folkeoplysende foreninger, der har ydet en helt ekstraordinær indsats som leder i sin forening.

Idrættens Hæderspriser
Foreninger med eliteidrætsaktiviteter kan indstille enkeltudøvere eller hele hold til denne pris. Følgende krav skal være opfyldt:

  • Dansk mesterskab under DIF for voksne og ynglinge (17-18 år)
  • Jysk mesterskab under DIF for voksne og ynglinge (17-18 år)
  • Medalje ved Officielle nordisk/europæisk/verdensmesterskab anerkendt af dansk specialforbund
  • Medalje ved de olympiske lege
  • Udtagelse til deltagelse ved A-landskampe, nordiske- europa- og verdensmesterskaber for seniorer samt olympiske lege
  • Danske og internationale rekorder for seniorer godkendt af DIF
  • Andre præstationer, der ikke er omfattet af ovenstående punkter, når ekstraordinære begrundelser er til stede. En ekstraordinær begrundelse kan ikke være, at man har vundet en medalje

Praktisk

Folkeoplysningsudvalget og Kultur- og Fritidsudvalget i Ikast-Brande Kommune håber at du eller din forening vil udnytte muligheden for at fremhæve en ildsjæl, en ungleder, en udøver eller et hold i din forening, som I mener fortjener en helt særlig anerkendelse.

Fristen for indstilling er den 17. august 2015 kl. 23:59 og alle indstillinger skal ske via Ikast-Brande Kommunes puljecenter.

Hvis din forening endnu ikke er oprettet i puljecentret, skal dette gøres før der kan indstilles en eller flere kandidater.

Bemærk, at kandidater som har været indstillet tidligere år godt kan indstilles igen. Vi håber desuden at den eller de indstillede kandidater selv har mulighed for at deltage i arrangementet.

Kåringsarrangementet vil finde sted den 1. september 2015, så sæt allerede nu et X i kalenderen. Tid og sted vil blive udmeldt senere.

 

 

Ikast-Brande Kommune
Rådhusstrædet 6
7430 Ikast 
Tlf: 9960 4000
 
Kontakt og Digital Post
Digital post 
 
 

Administration Vest ||  Nørre Snede administrationsbygning 
 

Chat ikon

Chat med Borgerservice

Du kan bruge chatten til at stille spørgsmål direkte til Borgerservice om f.eks. Pas, Nemid, Folkeregister, Sygesikring, og Ydelser så vil vi prøve at vejlede dig. Vær opmærksom på, at du ikke må oplyse personfølsomme oplysninger. Hvis du har brug for oplysninger om din egen sag/udbetaling, skal du ringe på 9960 4000 inden for åbningstiden, eller sende en besked via din e-boks.