Find en af kommunens andre hjemmesider

Flere af Ikast-Brande Kommunes institutioner og afdelinger har egen hjemmeside. Du kan finde dem her ved først at vælge emne og derefter vælge den hjemmeside, du vil gå til.

Gå ind på den valgte hjemmeside

Indkøbsafdelingen hjælper det lokale erhvervsliv

Lokale virksomheder var til møde om, hvordan de kan få fingre i de kommunale kontanter. Nyt møde om kommunens indkøbsaftaler på vej for bygge og anlæg

 Indkøbsaftale -dialogmøde 18. September _hjemmeside

Mere end 500 millioner kroner. Så stort et samlet beløb i offentlige udbud indkøber Herning og Ikast-Brande Kommune varer og tjenesteydelser for hvert år. Det kunne komme flere lokale virksomheder til gode, men mange prøver ikke at få del i aftalerne med kommunerne - måske fordi de synes, at reglerne er for bøvlede at gennemskue.

Men det er faktisk ikke så svært, og en række lokale virksomheder fik gode råd om emnet 18. september. I samarbejde med Erhvervsrådet og indkøbskontoret i Herning Kommune holdt indkøbsafdelingen i Ikast-Brande Kommune et dialogmøde for interesserede virksomheder i de to kommuner.

Mødet var målrettet varer og tjenesteydelser (dog ikke bygge og anlæg). Et tilsvarende møde for bygge- og anlægsområdet planlægges nu sammen med Erhvervsrådet.

Stor spørgelyst og tilfredse deltagere

Virksomhederne fik et lille kursus i, hvad der skal til for at blive leverandør til det offentlige.

Erhvervsrådet har gennem direkte mails til alle medlemsvirksomheder inviteret til mødet. Invitationen er fulgt op med annoncering i Herning Folkeblad og Focus.

30 personer meldte sig, og det umiddelbare indtryk var, at alle deltagere var glade for arrangementet.

Mødets indhold og fokus var "Hvordan kan min virksomhed komme i betragtning til kommunale kontrakter". Dette blev visualiseret på mødet via overordnet gennemgang af: Hvordan finder jeg ud af, hvad kommunen udbyder, udbudsprocessen, udbudsmaterialet, typiske fejl i tilbud, dialog før og under udbudsprocessen, udvælgelseskriterier, tildelingskriterier osv.

Spørgelysten under mødet var stor. Deltagerne har efterfølgende evalueret dagen, og det giver et billede af, at folk var godt tilfredse med at have deltaget og fik noget ud af det.

Til dem der ikke kunne være med til mødet eller bare gerne vil vide mere om indkøbsaftalerne. Kontakt indkøbschef Søren Poulsen: 99 60 40 70.

Ikast-Brande Kommune
Rådhusstrædet 6
7430 Ikast 
Tlf: 9960 4000
 
Kontakt og Digital Post
Digital post 
 
 

Administration Vest ||  Nørre Snede administrationsbygning 
 

Chat ikon

Chat med Borgerservice

Du kan bruge chatten til at stille spørgsmål direkte til Borgerservice om f.eks. Pas, Nemid, Folkeregister, Sygesikring, og Ydelser så vil vi prøve at vejlede dig. Vær opmærksom på, at du ikke må oplyse personfølsomme oplysninger. Hvis du har brug for oplysninger om din egen sag/udbetaling, skal du ringe på 9960 4000 inden for åbningstiden, eller sende en besked via din e-boks.