Find en af kommunens andre hjemmesider

Flere af Ikast-Brande Kommunes institutioner og afdelinger har egen hjemmeside. Du kan finde dem her ved først at vælge emne og derefter vælge den hjemmeside, du vil gå til.

Gå ind på den valgte hjemmeside

Mere selvbetjening pr. 1. december 2013

Den 1. december 2013 bliver det obligatorisk at benytte digital selvbetjening på en række nye områder.

Billede af 'selvbetjeningspakker'
- Målet er, at give bedre og mere fleksibel service og samtidig effektivisere administrationen i den offentlige sektor, fortæller Jette Skot Kristensen, digitaliseringschef i Ikast-Brande Kommune.

Folketinget har besluttet at øge den digitale selvbetjening i Danmark. Allerede nu er der indført selvbetjening på en række kommunale og statslige områder, som trådte i kraft i 2012. Den 1. december 2013 kommer der flere selvbetjeningsområder til. Derfor skal man nu også gå på kommunens hjemmeside eller på borger.dk, når man vil: 

  • Ansøge om begravelseshjælp
  • Ansøge om Økonomisk friplads til dagtilbud
  • Anmelde Vielse
  • Ansøge om kropsbårne hjælpemidler
  • Anmelde rotter
  • Anmelde udrejse
  • Ansøge om Navne og adressebeskyttelse
  • Vælge læge
  • Låne eller leje offentlige lokaler og ejendomme

 

Gradvist mere selvbetjening fra 2012 til 2015

I perioden 2012-2015 indføres der obligatorisk selvbetjening på udvalgte områder. I 2015 skal mindst 80 pct. af alle ansøgninger, anmeldelser og indberetninger til det offentlige ske digitalt.

Den første bølge af selvbetjeningsområder i 2012 omfattede anmeldelse af flytning, ansøgning om plads i dagtilbud, indskrivning i folkeskole og skolefritidsordning samt ansøgning om sundhedskort og EU-sygesikringskort.

De planlagte selvbetjeningsområder kan ses her

 

Mulighed for hjælp til selvbetjening

Har du brug for hjælp til selvbetjening, NemId eller digital post, kan du henvende dig i Borgerservice i Ikast-Brande Kommune eller på biblioteket.
Eller du kan ringe til vores selvbetjenings-hotline på 7020 0000. Hotlinen er åben søndag-torsdag 18.30-22.00. 

 

Ikast-Brande Kommune
Rådhusstrædet 6
7430 Ikast 
Tlf: 9960 4000
 
Kontakt og Digital Post
Digital post 
 
 

Administration Vest ||  Nørre Snede administrationsbygning 
 

Chat ikon

Chat med Borgerservice

Du kan bruge chatten til at stille spørgsmål direkte til Borgerservice om f.eks. Pas, Nemid, Folkeregister, Sygesikring, og Ydelser så vil vi prøve at vejlede dig. Vær opmærksom på, at du ikke må oplyse personfølsomme oplysninger. Hvis du har brug for oplysninger om din egen sag/udbetaling, skal du ringe på 9960 4000 inden for åbningstiden, eller sende en besked via din e-boks.