Find en af kommunens andre hjemmesider

Flere af Ikast-Brande Kommunes institutioner og afdelinger har egen hjemmeside. Du kan finde dem her ved først at vælge emne og derefter vælge den hjemmeside, du vil gå til.

Gå ind på den valgte hjemmeside

Det offentlige bliver mere digitalt

Fra den 1. december 2012 SKAL du betjene dig selv på nettet, når du vil melde flytning, bestille nyt Sundhedskort, søge om børnepasning og skrive barn op til skole eller SFO. Så slipper du også for ventetid hos Borgerservice eller i telefonen.

Ikon _alle Fem Ikoner2

Meld flytning

Du skal melde flytning til folkeregisteret senest fem dage efter, at du er flyttet.
Meld flytning digitalt

Bestil nyt sundhedskort

Det gule sygesikringsbevis har skiftet navn til Sundhedskortet. Her kan du bestille et nyt.
Bestil nyt sundhedskort

Digital pladsanvisning

I den digitale pladsanvisning kan du skrive dit barn op til pasning, melde det ud, søge friplads og se status. Det gælder både pasning hos dagpleje og daginstitution.
Digital pladsanvisning

Skoleopskrivning

Når dit barn nærmer sig den skolepligtige alder, skal du skrive det op til skolestart. Vær opmærksom på, at det kun er muligt at opskrive til skoleåret 2013 mellem den 19. november 2012 og den 9. december 2012.
Skoleindskrivning

 

Hvis du har brug for hjælp

Hvis du ikke har mulighed for at betjene dig selv på nettet, kan du få hjælp hos Borgerservice i Ikast-Brande Kommune. I Ikast kan du også spørge Borgerguiderne om hjælp til selvbetjeningen på nettet. Læs mere om Borgerguiderne her. Du kan også spørge om hjælp på bibliotekerne i kommunen.

Torsdag d. 22/11 holder biblioteket i Brande Åben Netcafé, hvor du også kan få hjælp til selvbetjening på nettet. Desuden giver unge fra Ikast-Brande Ungdomscenter vejledning i brug af computere, smartphones eller iPads. Læs mere om Åben Netcafé her

 

Find selvbetjening her på siden eller på borger.dk

Du kan finde et link til selvbetjeningsløsningerne via hjemmesiden her, eller du kan gå ind på www.borger.dk. På borger.dk kan du også betjene dig selv og få information, når det passer dig. Du kan også få råd og vejledning om selvbetjening hos borger.dk på telefon
1881.

Selvbetjening på nettet kræver et NemID. Hvis du ikke har et, kan du bestille det på www.nemid.nu

 

Fremtiden er digital

Formålet med mere selvbetjening er at frigøre offentlige ressourcer og samtidig gøre det lettere for dig at betjene dig selv i det offentlige.

Det er Folketinget, der har besluttet, at danskere fra 1. december 2012 på udvalgte områder i det offentlige skal betjene sig selv digitalt, hvis man kan.
Du kan læse mere i denne folder fra Borger.dk

Frem til 2015 er det meningen, at Danmark indfører obligatorisk digital selvbetjening på flere områder. Blandt andet skal alle borgere i Danmark fra den 1. november 2014 kunne modtage post fra det offentlige som digital post.
Her kan du læse mere om digital post - bl.a. hvordan du opretter din egen digitale postkasse på Borger.dk

 

 

Ikast-Brande Kommune
Rådhusstrædet 6
7430 Ikast 
Tlf: 9960 4000
 
Kontakt og Digital Post
Digital post 
 
 

Administration Vest ||  Nørre Snede administrationsbygning 
 

Chat ikon

Chat med Borgerservice

Du kan bruge chatten til at stille spørgsmål direkte til Borgerservice om f.eks. Pas, Nemid, Folkeregister, Sygesikring, og Ydelser så vil vi prøve at vejlede dig. Vær opmærksom på, at du ikke må oplyse personfølsomme oplysninger. Hvis du har brug for oplysninger om din egen sag/udbetaling, skal du ringe på 9960 4000 inden for åbningstiden, eller sende en besked via din e-boks.