Find en af kommunens andre hjemmesider

Flere af Ikast-Brande Kommunes institutioner og afdelinger har egen hjemmeside. Du kan finde dem her ved først at vælge emne og derefter vælge den hjemmeside, du vil gå til.

Gå ind på den valgte hjemmeside

Administration og borgerbetjening 2018

I 2018 vil Ikast-Brande Kommune have en ny administration og borgerbetjening. Målet er, at administration og borgerbetjening i 2018 skal koste 80 % af niveauet for 2012. Det er meget ambitiøst, men intentionen er, at kommunens rolle i samfundet skal nytænkes i samspil med borgere, medarbejdere og ledere.

Der brug for faglighedernes mangfoldighed til at tænke, arbejde og udfordre hinanden på tværs af fag, sektorer, borgere og virksomheder i en hidtil ukendt grad.
Derfor var alle medarbejdere i kommunen inviteret til et møde om "Administration og Borgerbetjening 2018" onsdag den 7. november 2012.
Kommunaldirektør Henning Hansen indledte mødet med en fortælling om, hvordan administration og borgerbetjening kunne se ud i Ikast-Brande Kommune i 2018.

Herefter var medarbejdere og ledere samlet afdelingsvis, hvor afdelingscheferne fulgte op på kommunaldirektørens præsentation, og hvor der også blev drøftet, hvordan de enkelte afdelinger arbejder videre med projektet.

I linket herunder kan du se Henning Hansen præsentere sin fortælling om fremtidens administration og borgerbetjening: 

Se Henning Hansens fortælling

Administration og Borgerbetjening 2018 blev på byrådsmødet den 17. december 2012 behandlet på det politiske niveau. Et enigt Byråd besluttede således, at der arbejdes videre med temaet under forudsætning af, at Byrådet løbende orienteres og involveres ved ændringer af betydning.

Det videre forløb
Startskuddet til den fælles proces for "Administration og Borgerbetjening 2018" bliver givet på en temadag for alle ledere og medarbejdere i administrationen. Temadagen afholdes den 30. januar 2013 kl. 13-17. Det primære formål med mødet er at finde inspiration til det videre forløb

Ikast-Brande Kommune
Rådhusstrædet 6
7430 Ikast 
Tlf: 9960 4000
 
Kontakt og Digital Post
Digital post 
 
 

Administration Vest ||  Nørre Snede administrationsbygning 
 

Chat ikon

Chat med Borgerservice

Du kan bruge chatten til at stille spørgsmål direkte til Borgerservice om f.eks. Pas, Nemid, Folkeregister, Sygesikring, og Ydelser så vil vi prøve at vejlede dig. Vær opmærksom på, at du ikke må oplyse personfølsomme oplysninger. Hvis du har brug for oplysninger om din egen sag/udbetaling, skal du ringe på 9960 4000 inden for åbningstiden, eller sende en besked via din e-boks.