Find en af kommunens andre hjemmesider

Flere af Ikast-Brande Kommunes institutioner og afdelinger har egen hjemmeside. Du kan finde dem her ved først at vælge emne og derefter vælge den hjemmeside, du vil gå til.

Gå ind på den valgte hjemmeside

Senhjerneskade

At blive ramt af en senhjerneskade er svært både for den ramte og de pårørende. Det betyder ofte en ændret hverdag. I denne situation kan det være svært at overskue, hvor hjælpen findes. I Ikast-Brande Kommune er det muligt at få støtte og vejledning, så det bliver lettere at få overblik over forløbet

Genstart en hverdag efter hjerneskaden


En senhjerneskade kan opstå som følge af fx blodprop, tumor i hjernen, hjerneblødning, hovedtraume eller hjertestop.

Følgerne af en senhjerneskade kan være både fysiske og kognitive. De fysiske skader kan være halvsidig lammelse af kroppen, balance- og gangproblemer, taleproblemer og synkeproblemer.

De kognitive problemer kan være tale- og forståelsesvanskeligheder, hukommelsesproblemer, nedsat overblik og personlighedsforandringer.
  

Én indgang til at få hjælp

Ikast-Brande Kommune tilbyder forskellige former for hjælp til pårørende og borgere med senhjerneskade.

I Ikast-Brande Kommune kan man få hjælp til koordinering og kontakt til rette fagperson via Visitation og Myndighedsafdelingen, tlf: 9960 3140 i tidsrummet 08.30-10.00 (hverdage) og mail: visitator@ikast-brande.dk

Læs folderen "Genstart - trivsel efter hjerneskaden" (PDF)

 

Her kan du se animationsvideo om forløbet for en person med erhvervet senhjerneskade:

 
Her kan du se en video om en ung mands liv efter en erhvervet hjerneskade:

 

 

 

Ikast-Brande Kommune
Rådhusstrædet 6
7430 Ikast 
Tlf: 9960 4000
 
Kontakt og Digital Post
Digital post 
 
 

Administration Vest ||  Nørre Snede administrationsbygning 
 

Chat ikon

Chat med Borgerservice

Du kan bruge chatten til at stille spørgsmål direkte til Borgerservice om f.eks. Pas, Nemid, Folkeregister, Sygesikring, og Ydelser så vil vi prøve at vejlede dig. Vær opmærksom på, at du ikke må oplyse personfølsomme oplysninger. Hvis du har brug for oplysninger om din egen sag/udbetaling, skal du ringe på 9960 4000 inden for åbningstiden, eller sende en besked via din e-boks.