Find en af kommunens andre hjemmesider

Flere af Ikast-Brande Kommunes institutioner og afdelinger har egen hjemmeside. Du kan finde dem her ved først at vælge emne og derefter vælge den hjemmeside, du vil gå til.

Gå ind på den valgte hjemmeside

Ledig og medlem af en a-kasse

Hvis du er medlem af en a-kasse, kan du i fold ud boksene læse mere om hvad du skal gøre når du er ledig. Du kan også gå tilbage og læse mere om, hvilke tilbud og muligheder du har som ledig.

  • Du skal på din første ledighedsdag melde dig ledige både hos din a-kasse og på Jobnet.
     
  • Meld dig ledig på Jobnet her.
      
  • Når du melder dig ledig til din a-kasse skal du udfylde og indsende en ledighedserklæring. Du finder ledighedserklæringen på din a-kasses hjemmeside.
     

  • Når du er medlem af en a-kasse, er du forsikret og kan modtage dagpenge, hvis du opfylder de øvrige betingelser.
     
  • Du kan læse mere om hvilke betingelser, der er for at modtage dagpenge her.

  • Som ledig skal du tjekke jobopslag mindst hver 7. dag. 
     
    - Dette gør du ved at logge på Jobnet. Klik her.
    - Hvis du har brug for hjælp kan du få vejledning her.
     
  • Du har pligt til at føre joblog ud fra de kriterier din a-kasse stiller i forhold til din jobsøgning.
      
  • Du skal som ledig oprette et CV på Jobnet, som din a-kasse skal godkende. Vær opmærksom på, at du skal oprette et CV inden for de 3 første uger af din ledighed.
     
  • Du vil ligeledes blive indkaldt til møde hos din a-kasse. Her vil du også blive vejledt i forhold til, hvad du skal gøre som ledig. 
      
  • Du skal i samarbejde med din jobkonsulent finde ud af, hvad der kan hjælpe dig tilbage i job. Du kan læse mere under "Tilbud og muligheder som ledig".

Har du spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte jobcentret. Du finder kontaktoplysninger under boksen "Kontakt os" eller klik her.

  • Du vil, kort efter at du har meldt dig ledig, blive indkaldt til et informationsmøde i Jobcenter Ikast-Brande. Her vil du blive vejledt i dit videre forløb, hvor der er mulighed for at få et tilrettelagt individuelt forløb, der skal hjælpe dig tilbage på arbejdsmarkedet.
     
  • Du skal i samarbejde med din jobkonsulent finde ud af, hvilken form for aktivering der kan hjælpe dig tilbage i job. Du kan læse mere om Jobcenteret Ikast-Brandes tilbud og muligheder her.

  • At du som ledig og medlem af en a-kasse kan have ret til 6 ugers jobrettet uddannelse. Det er din a-kasse, der administrerer, hvorvidt du har ret til selvvalgt uddannelse. Din ret afhænger af din alder, din uddannelsesmæssige baggrund samt din ledigheds længde.
      
  • Du kan læse mere om 6 ugers jobrettet uddannelse på borger.dk eller kontakt din a-kasse

Ikast-Brande Kommune
Rådhusstrædet 6
7430 Ikast 
Tlf: 9960 4000
 
Kontakt og Digital Post
Digital post 
 
 

Administration Vest ||  Nørre Snede administrationsbygning 
 

Chat ikon

Chat med Borgerservice

Du kan bruge chatten til at stille spørgsmål direkte til Borgerservice om f.eks. Pas, Nemid, Folkeregister, Sygesikring, og Ydelser så vil vi prøve at vejlede dig. Vær opmærksom på, at du ikke må oplyse personfølsomme oplysninger. Hvis du har brug for oplysninger om din egen sag/udbetaling, skal du ringe på 9960 4000 inden for åbningstiden, eller sende en besked via din e-boks.