Find en af kommunens andre hjemmesider

Flere af Ikast-Brande Kommunes institutioner og afdelinger har egen hjemmeside. Du kan finde dem her ved først at vælge emne og derefter vælge den hjemmeside, du vil gå til.

Gå ind på den valgte hjemmeside

K-møde

Her kan du læse om, hvad et K-møde er, og hvordan du som forælder anmoder om et K-møde.

Formål

Et K-møde handler om at få afdækket de forskellige forståelser og handlemuligheder, der er, om den situationen som barnet er i. Det er væsentligt for os ikke blot at tage udgangspunkt i barnet, men især også at kigge på barnets omgivelser; familie, skole og fritid.

Der kan også drøftes hele børnegrupper på et K-møde, fx en gruppe i en klasse.

Et K-møde skal først og fremmest bidrage til, at familien i samarbejde med daginstitutionen eller skolen får nye redskaber til selv at arbejde videre med problemstillingen. Men et K-møde kan også munde ud i aftaler om konkrete indsatser i samarbejde med kommunens fagprofessionelle. 

Vi udarbejder altid konkrete skriftlige aftaler - et såkaldt aftaleskema - for det videre forløb.  I forbindelse med aftaleskemet fastsættes der tidspunkter for, hvornår der følges op på aftalerne. Der bliver også altid udnævnt en kontaktperson, som du kan henvende dig til. 

 

Anmod 

Hvis du som forælder har brug for sparring fra fagprofessionelle i Børne- og familieafdelingen, er det altid en god idé at kontakte dit barns lærer eller pædagog. Men du kan også anmode om et K-møde direkte. Det gør du via et anmodningsskema, som du finder via linket her:

Du kan hente anmodningsskemaet til K-møde her.

 

 

 

 

 

Ikast-Brande Kommune
Rådhusstrædet 6
7430 Ikast 
Tlf: 9960 4000
 
Kontakt og Digital Post
Digital post 
 
 

Administration Vest ||  Nørre Snede administrationsbygning 
 

Chat ikon

Chat med Borgerservice

Du kan bruge chatten til at stille spørgsmål direkte til Borgerservice om f.eks. Pas, Nemid, Folkeregister, Sygesikring, og Ydelser så vil vi prøve at vejlede dig. Vær opmærksom på, at du ikke må oplyse personfølsomme oplysninger. Hvis du har brug for oplysninger om din egen sag/udbetaling, skal du ringe på 9960 4000 inden for åbningstiden, eller sende en besked via din e-boks.