Find en af kommunens andre hjemmesider

Flere af Ikast-Brande Kommunes institutioner og afdelinger har egen hjemmeside. Du kan finde dem her ved først at vælge emne og derefter vælge den hjemmeside, du vil gå til.

Gå ind på den valgte hjemmeside

Ny guide til underretninger

Når du skal underrette Familierådgivningen

Når du som ansat i Ikast-Brande Kommune er bekymret for et barn eller ung, så har du pligt til at underrette Familierådgivningen. Du skal ikke længere udforme en skriftlig underretning, men i stedet booke et underretningsmøde gennem din Outlook konto. Til mødet skal du medbringe de systematiske observationer og iagttagelser, som har skabt en bekymring for barnet eller den unge.

 

Inden du booker et underretningsmøde, skal du, i samarbejde med din leder, inddrage forældre og barnet/den unge

Hurtig inddragelse og involvering af forældrene og barnet/den unge er vigtig for at sikre tillid i samarbejdet og for at indsatsen kan lykkes. Det er derfor vigtig, at du involvere forældrene og barnet/ den unge i din bekymring.

HUSK - det er helt normalt, at det opleves som svært at tale med forældre og barnet/den unge om bekymringer vedrørende deres familiære forhold. Du kan finde inspiration i materialerne på hjemmesiden om rettidig indsats. Sørg for at bruge din leder til sparring og som støtte til samtalen. Du skal i samarbejde med din leder indkalde forældre og barnet/den unge til et møde, hvor I deler jeres bekymring. Det er vigtigt, at forældrene medbringer deres kalender, så I kan booke et underretningsmøde, mens I er sammen.

 

Sådan booker du et underretningsmøde

Når I har inddraget forældrene og barnet/den unge i bekymringen og har fundet dato og tid for et underretningsmøde, så er I klar til at booke et underretningsmøde gennem din Outlook konto. Se en guide til bookning af underretningsmødet her.

 

Hvis forældrene ikke ønsker, at du skal underrette Familierådgivningen

Hvis forældrene ikke er enige i, at Familierådgivningen skal underrettes, så har du fortsat pligt til at underrette Familierådgivningen. Derrfor skal du udarbejde en skriftlig underretning og sende den til Familierådgivningen via Borger.dk. Hvis du klikker her, så kommer du direkte til formularen. Alle underretninger, der bliver modtaget via Borger.dk, vil blive vurderet inden for 24 timer jf. Servicelovens § 155, stk. 2.

Ikast-Brande Kommune
Rådhusstrædet 6
7430 Ikast 
Tlf: 9960 4000
 
Kontakt og Digital Post
Digital post 
 
 

Administration Vest ||  Nørre Snede administrationsbygning 
 

Chat ikon

Chat med Borgerservice

Du kan bruge chatten til at stille spørgsmål direkte til Borgerservice om f.eks. Pas, Nemid, Folkeregister, Sygesikring, og Ydelser så vil vi prøve at vejlede dig. Vær opmærksom på, at du ikke må oplyse personfølsomme oplysninger. Hvis du har brug for oplysninger om din egen sag/udbetaling, skal du ringe på 9960 4000 inden for åbningstiden, eller sende en besked via din e-boks.