Find en af kommunens andre hjemmesider

Flere af Ikast-Brande Kommunes institutioner og afdelinger har egen hjemmeside. Du kan finde dem her ved først at vælge emne og derefter vælge den hjemmeside, du vil gå til.

Gå ind på den valgte hjemmeside

Byfornyelse Stationsområdet i Ikast

Stationsområdet i Ikast skal danne trygge og inspirerende rammer om menneskers hverdagsliv, besøg og gennemrejse.

Stationens Forarealer_Visualisering Perron 7430Visualisering fra Helhedsplanen Perron 7430

 

Områdefornyelsen ved Stationsområdet i Ikast er baseret på en helhedsplan for den fysiske udvikling af stationsområdet, som Byrådet vedtog i 2015. Projektet er støttet af Trafik, Bygge og Boligstyrelsen.

Du kan se helhedsplanen her.


Inddragelse af borgere og aktører

Det er en forudsætning for en områdefornyelse, at interessenterne i området inddrages i planlægning og gennemførelse af indsatsen. Derfor inviterer vi løbende de berørte borgere, virksomheder, foreninger og organisationer ind i projektet.

Ikast-Brande Kommune arbejder i processen aktivt med at inddrage borgere og andre aktører. Selve projektet Perron 7430 er udarbejdet på baggrund af flere workshops med borgere og interessenter i 2014.

Siden da har der løbende været afholdt borgermøder, cafemøder og events. Realiseringen af 2. fase blev skudt i gang i 2018. De nye boliger over for stationen Olympiahaven, og den første skulptur på Low line forventes klar i løbet af 2020. 

 

Cafe de. 29 Maj 2018  Cafe den 29. Maj 2018 Billeder fra startskuddet til fase 2 foran stationen den 29. maj 2018.

 

Du kan se programmet for Områdefornyelse ved Stationsområdet i Ikast - Perron 7430  her


Kontakt

Hvis du har spørgsmål er du velkommen til at kontakte Planlægger Iben Hammeleff på mail: ibham@ikast-brande.dk eller telefon 9960 3303.

 

Ikast-Brande Kommune
Rådhusstrædet 6
7430 Ikast 
Tlf: 9960 4000
 
Kontakt og Digital Post
Digital post 
 
 

Administration Vest ||  Nørre Snede administrationsbygning 
 

Chat ikon

Chat med Borgerservice

Du kan bruge chatten til at stille spørgsmål direkte til Borgerservice om f.eks. Pas, Nemid, Folkeregister, Sygesikring, og Ydelser så vil vi prøve at vejlede dig. Vær opmærksom på, at du ikke må oplyse personfølsomme oplysninger. Hvis du har brug for oplysninger om din egen sag/udbetaling, skal du ringe på 9960 4000 inden for åbningstiden, eller sende en besked via din e-boks.