Find en af kommunens andre hjemmesider

Flere af Ikast-Brande Kommunes institutioner og afdelinger har egen hjemmeside. Du kan finde dem her ved først at vælge emne og derefter vælge den hjemmeside, du vil gå til.

Gå ind på den valgte hjemmeside

Pas

Hvis du skal ansøge om eller forny dit pas, kan du læse mere om det her.

Bestil en tid, når:

• dit pas udløber eller er udløbet
• du har mistet dit pas
• du har skiftet navn

Bestil tid her.

Benyt vores selvbetjeningsløsning og start din bestilling af pas hjemmefra, så sparer du tid når du henvender dig i Borgerservice.

Selvom du benytter selvbetjeningsløsningen skal du altid møde personligt op i
Borgerservice og fremvise gyldigt ID.

Bestil pas via selvbetjening her.

Du skal være opmærksom på, at du selv skal medbringe et foto, når du henvender dig i Borgerservice i Brande.

Vi kan tage foto i Borgerservice i Ikast, det koster 100 kr. for 2 stk.  
Der tages ikke foto af børn under 5 år.  

Medbringer du selv et foto skal du være opmærksom på, at fotoet opfylder de nødvendige kvalitetskrav for at kunne anvendes i pas.

Se kvalitetskrav for pasfoto her.

Det kan tage op til 14 dage før du får dit nye pas med posten. Dog skal du forvente længere leveringstid i højsæsonerne.

Husk derfor at bestille dit nye pas i god tid!

 

 

Alle børn skal have deres eget pas, uanset alder. Det barn, der skal have et pas, skal altid møde personligt op i Borgerservice.

Den eller de forældre der har forældremyndigheden over barnet, skal underskrive en samtykkeerklæring. Det har ingen betydning, at der tidligere er udstedt pas til barnet.

Samtykkeerklæringen kan udfyldes hjemmefra med NemID under vores selvbetjeningsløsning.

Hvis du ikke har NemID kan du printe samtykkeerklæringen.

Print samtykkeerklæringen her.

Du skal medbringe:

• Sidst udstedte pas
• Udfyldt og underskrevet samtykkeerklæring
• Original fødsels-, dåbs-, eller navneattest sammen med sundhedskort, hvis barnet ikke har et pas i forvejen
• Et vellignende foto

Du skal medbringe:

• Sidst udstedte pas
• Original fødsels-, dåbs-, eller navneattest sammen med sundhedskort, hvis du ikke har et pas i forvejen
• Et vellignende foto

Anmeld dit mistet pas her.

Husk, at du altid skal møde personligt op i Borgerservice og fremvise gyldigt ID for at bestille et nyt pas.

Du kan læse mere om mistet pas her.

Nødpasset har nogle begrænsninger, som du skal være opmærksom på. Det udstedes kun for den periode, du er på rejse - og maksimalt et år.

Det er ikke alle lande, der godkender nødpasset til indrejse. Du skal selv undersøge om det land du rejser til godkender nødpas.

Du kan finde en oversigt over andre landes pas- og visumregler på Udenrigsministeriets hjemmeside.

Læs mere her.

Telefontid
Tlf. nr.: 99 60 40 00

Mandag                                           09:30-14:00
Tirsdag                                            09:30-14:00
Onsdag                                            lukket
Torsdag                                           09:30-17:00
Fredag                                             09:30-13:00

Personlig fremmøde Ikast
Rådhusstrædet 6, 7430 Ikast

Mandag                                           09:30-14:00
Tirsdag                                            09:30-14:00
Onsdag                                            lukket
Torsdag                                           09:30-17:00
Fredag                                             09:30-13:00

Personlig fremmøde Brande
Centerparken 1, 7330 Brande

Mandag                                           lukket
Tirsdag                                            lukket
Onsdag                                            lukket
Torsdag                                           09:30-17:00
Fredag                                             lukket

Ikast-Brande Kommune
Rådhusstrædet 6
7430 Ikast 
Tlf: 9960 4000

Brande administrationsbygning ||  Nørre Snede administrationsbygning

 
E-mail og Digital Post

Kontakt ved generel henvendelse (uden cpr.nr.)
Kontakt ved personlig henvendelse (med cpr.nr.)

 

Chat ikon

Chat med Borgerservice

Du kan bruge chatten til at stille spørgsmål direkte til Ikast-Brande kommune, som vedrører Borgerservice. Så kan vi vejlede dig. Vær opmærksom på, at vi ikke må behandle spørgsmål, hvor der indgår personfølsomme oplysninger.