Find en af kommunens andre hjemmesider

Flere af Ikast-Brande Kommunes institutioner og afdelinger har egen hjemmeside. Du kan finde dem her ved først at vælge emne og derefter vælge den hjemmeside, du vil gå til.

Gå ind på den valgte hjemmeside

Flytning

Alle, der flytter, skal senest 5 dage efter flytningen foretage anmeldelse til folkeregistret. Hvis fristen overskrides kan der idømmes bøde. Tilflytning fra en anden kommune eller flytning indenfor Ikast-Brande Kommune kan anmeldes på www.borger.dk med Nemid.

Post Box 239714 1920

Er du tilflytter til Ikast-Brande Kommune, skal du desuden vælge en ny læge - læs mere om valg af læge her.

Fraflytter du Ikast-Brande Kommune, skal anmeldelsen ske til den nye kommune.

Ved flytteanmeldelser for børn under 18 år skal den ikke-medflyttende forælder være medunderskriver.

Du kan melde flytning digitalt her (kræver NemID).

Har du ikke NemID skal du kontakte borgerservice.

  • Hvis du/I flytter ind på en adresse, hvor der i forvejen er andre registreret, vil der blive udsendt en bekræftelse af indflytning til ejeren af boligen. Flytningen registreres først, når der er modtaget svar fra ejeren med accept af indflytningen.
  • Hvis du/I kun har meldt flytning på Posthuset (dette videregives ikke til kommunen).
  • Flytteanmeldelsen er ikke udfyldt fyldestgørende.
  • Flytteanmeldelsen er ikke modtaget.

Hvad er en "bekræftelse af indflytning"?

  • En bekræftelse af indflytning er en erklæring, hvorpå ejeren af boligen bekræfter flytningen. Denne udsendes hver gang nogen flytter ind på en adresse, hvor der i forvejen står nogen registreret.

Hvis man skal flytte ind på en adresse, hvor der i forvejen bor nogen, er det en god idé, at få dem til at underskrive flytteanmeldelsen med "Indflytning accepteres" og deres underskrift. Det skal være tydeligt, hvem det er, der skriver under.
I de fleste tilfælde kan flytningen registreres med det samme uden udsendelse af bekræftelse af indflytning til ejeren.

Jeg har meldt flytning, hvorfor får jeg ikke min post?

  • Der er ikke meldt flytning til Post Nord.
  • Der er ikke meldt flytning til kommunen.
  • Der mangler navn på postkassen.
  • Flytning er ikke registreret endnu.

Ikast-Brande Kommune
Rådhusstrædet 6
7430 Ikast 
Tlf: 9960 4000
 
Kontakt og Digital Post
Digital post 
 
 

Administration Vest ||  Nørre Snede administrationsbygning 
 

Chat ikon

Chat med Borgerservice

Du kan bruge chatten til at stille spørgsmål direkte til Borgerservice om f.eks. Pas, Nemid, Folkeregister, Sygesikring, og Ydelser så vil vi prøve at vejlede dig. Vær opmærksom på, at du ikke må oplyse personfølsomme oplysninger. Hvis du har brug for oplysninger om din egen sag/udbetaling, skal du ringe på 9960 4000 inden for åbningstiden, eller sende en besked via din e-boks.