Find en af kommunens andre hjemmesider

Flere af Ikast-Brande Kommunes institutioner og afdelinger har egen hjemmeside. Du kan finde dem her ved først at vælge emne og derefter vælge den hjemmeside, du vil gå til.

Gå ind på den valgte hjemmeside

Madservice

Ydes til borgere som på grund af midlertidig eller varig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer ikke selv kan udføre opgaven. Ikast-Brande kommune har endvidere vedtaget, at der kan bevilges madservice til borgere med et forebyggende og sundhedsfremmende sigte.

Lovgrundlag
Lov om social service § 83

Formål
At hjælp og støtte tager udgangspunkt i den enkelte borgers funktionsevne og ydes på en måde, der hjælper den enkelte til at klare mest muligt selv.
At samarbejdet med borgeren skal ske i gensidig respekt og tillid.

Hvem kan få - betingelser/kriterier
Borgere som på grund af midlertidig eller varig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer ikke selv kan udføre opgaven.
Yderligere oplysninger kan fås ved kontakt til Ikast-Brande Kommunes visitatorer.
Daglig træffetid på hverdage fra kl. 8.30 til 10.00 på tlf. 9960 3140.

Afgørelse om tildeling af hjælp
Visitation til madservice sker efter en faglig og individuel vurdering af Ikast-Brande kommunes visitatorer.
Vurderingen sker ved samtale evt telefonisk.

Levering af hjælpen
Ikast-Brande kommunes køkkenområde.
Private leverandører af madservice, der er godkendte og har indgået aftale med Ikast-Brande kommune.

Klage og ankemuligheder
Hvis borgeren er utilfreds med madservice, kan der rettes henvendelse til :
-leverandøren
-visitator i Visitations- og myndighedsafdelingen
-visitationschefen

Eller indsende en skriftlig klage til:
Ikast-Brande kommune
Centerparken 1
7330 Brande.

Ikast-Brande Kommune
Rådhusstrædet 6
7430 Ikast 

Tlf: 9960 4000
Fax:9960 4040

E-mail: post@ikast-brande.dk 
Sikker mail: sikkerpost@ikast-brande.dk 
Se hvordan du sender sikker post
 

Brande administrationsbygning

Nørre Snede administrationsbygning 
 

Chat ikon

Chat med Borgerservice

I stedet for at ringe eller vente i BorgerService, kan du nu chatte med en medarbejder. Så kan vi vejlede dig. Vær opmærksom på, at vi ikke må behandle spørgsmål, hvor der indgår personfølsomme oplysninger. I så fald stiller vi dig videre til den rette sagsbehandler.